Notícies - Parròquia Santa Maria d’Olesa de Montserrat

Sor Lucía Caram

Sor Lucía Caram rebrà la Creu de Sant Jordi 2018

El Govern ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi a 30 personalitats i 24 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural.

Generalitat, 18 juliol 18

Càritas Diocesana de Sant Feliu de Ll

Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat beneficia més de 20.300 persones que corresponen a 7.351 llars

Avui dia de Corpus, Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat fa pública la seva memòria social, que recull l’acció de les diferents Càritas integrades sota el mateix NIF de la Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat (Alt Penedès, Baix Llobregat, Garraf i part de l’Anoia). Gràcies a la tasca de les 932 persones voluntàries de les diferents Càritas parroquials i interparroquials, donants, socis i col·laboradors, Càritas continua ajudant a les persones en situació de pobresa i lluitant per la seva dignitat i els seus drets.

Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, 31 maig 18

Galilea.153

Galilea.153, la nova revista de CPL

El Centre Pastoral de Litúrgia inicia la nova revista Galilea.153. Amb una sala de Sant Pau del Camp plena fins dalt, es va presentar la nova revista de CPL Galilea.153 en un acte emotiu a càrrec la directora del nou projecte Maria Àngels Termes, la benedictina Maria del Mar Albajar i Josep Maria Romaguera; i que pretén “establir ponts entre la litúrgia i la vida” segons ha explicat Termes. Els laics i les laiques ja poden gaudir d’una revista de litúrgia adreçada a ells. Amb el nom Galilea.153 Litúrgia, pastoral i vida cristiana la nova revista vol adreçar-se a un públic molt ampli tant de Catalunya com de la resta de l'Estat.

Arquebisbat de Barcelona, 17 abril 18

Galilea: “És el lloc on transcorre gran part de la vida pública de Jesús, a més de ser la terra presentada com l’escollida per Déu, seu de l’Evangeli i de la revelació del Fill de l’Home” explica Termes. “Volem indicar que la litúrgia ve de la vida quotidiana i torna a la vida quotidiana, com Galilea” ha finalitzat. Segons els creadors de la revista el punt és una picada d’ull a internet, ja que “per primer cop no solament serà una revista en paper sinó que també hi haurà una web que servirà per crear interacció amb el públic”. Finalment el número 153 es refereix al nombre de peixos grossos que pesquen els deixebles en l’aparició del ressuscitat al llac. “153 és el número triangular de 17, número de bellesa geomètrica per als grecs, que significa que els destinataris de l’Evangeli també són els no creients” ha explicat Romaguera.

'La litúrgia és obra de Déu i del treball del poble'

Segons Maria del Mar Albajar “la litúrgia no pot ser mai individual perquè sempre és una trobada i qui la celebra és el poble”. Per la nova revista la litúrgia que volen emprar dins el nou format és aquella “acció que té en compte a cadascun dels que hi participen sense oblidar en cap cas que la litúrgia és un regal de Déu”.

Berenar Solidari Càritas 4 març

La Campanya de Mans Unides 2018

La Campanya de Mans Unides 2018 i el Temps de Quaresma

Aquest cap de setmana, se celebra a les parròquies de les diòcesis catalanes, amb col·lectes, xerrades i sopars de la fam, la Campanya contra la Fam al Món, una iniciativa que promou Mans Unides, l’ONG de l’Església catòlica a Espanya per a l’ajuda, la promoció i el desenvolupament del Tercer Món. Aquest any la Campanya de Mans Unides té com a lema “Comparteix el que importa”, amb l’objectiu de donar importància i sentit al compartir i convidar tothom a col·laborar compartint els béns i a comprometre’s per treballar per un món millor. Tant la Jornada de Mans Unides (11 de febrer) com el dia del dejuni voluntari (9 de febrer) són els dos actes que se celebren des de l’origen de l’existència de Mans Unides, que va néixer fa 59 anys, fundada per les dones d’Acció Catòlica, per respondre a la crida de la FAO de fer front a la necessitat de treballar per trobar solucions al greu problema de la fam al món.

GIEC, 9 febrer 18

El papa Francesc

El papa Francesc dóna suport a la lluita contra les esclavituds modernes

El papa Francesc va rebre en audiència els integrants del Grup Santa Marta aquest divendres 9 de febrer i va mostrar el seu suport a la lluita contra les modernes esclavituds, com és el tràfic de persones, l'explotació laboral o l'explotació sexual, i va implicar l'Església en el compromís contra aquesta xacra.

ACIprensa, 9 febrer 18