El racó del Mossèn

Aquest espai explica les activitats pastorals de Mn. Esteve, rector.

ACTIVITATS PASTORALS DE MN. ESTEVE

Cada dia: 8.00 Missa a la capella de les Hospitalàries de Martorell. Matins: Assistència al malalts de l’Hospital del Sagrat Cor. Rep visites al despatx.
Dimecres i divendres: Visites al despatx parroquial d’Olesa de Montserrat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Advent, temps privilegiat per desvetllar l’esperança, i, què és esperar sinó creure en el futur? El futur que esperem és per damunt de tot un do, és la realització de les promeses de Déu. Veureu un cel nou i una terra nova, però és també, sens dubte, la nostra tasca. El món que somiem, el Regne que esperem i que ja es va obrint pas amb força enmig de la complexitat i les vicissituds de tota mena en el qual estem immersos, nosaltres l’hem d’anar treballant i fent realitat en el dia a dia de la nostra vida.

Davant la temptació tant corrent de creure que Déu no fa res, que s’ha oblidat de nosaltres, davant el pessimisme o del passotisme que s’apodera fins i tot d’alguns de nosaltres creients, com si tot estigués perdut, sentim vives les paraules de Jesús: “Jo estic amb vosaltres dia rere dia fins a la fi del món”. Si, Jesucrist és el mateix ahir, avui i sempre i els seus favors no s’han extingit. La nostra esperança que es recolza en una experiència passada, ens llença amb força cap el futur. Per això no té por de les formes noves que sorgeixen en la societat, sinó que s’obre a les circumstàncies d’avui. Per això quan demanen a Déu que solucioni els problemes o davant la queixa que li dirigim perquè sembla que no fa res, ens cal escoltar en silenci la seva veu que ens diu a cada un de nosaltres t’he fet a tu, confio en tu i et necessito per ferme present avui enmig del món.

Ens cal tenir un ulls nets i unes orelles atentes per esbrinar els petits signes positius que sorgeixen per tot arreu, ens cal eixamplar les fronteres del cor. On hi ha algú que treballa a favor de la justícia, a favor dels pobres, dels últims de la societat, que busca la pau, allí hi ha el Regne de Déu.

Donar esperança al futur és obrirnos a la noves formes que té avui l’expressió de la fe, creure en la capacitat del bé i de les persones, és el desig de fer realitat el somni d’una humanitat en comunió, agermanada, sense fronteres.

Temps d’esperança, temps d’obrir camins de futur, de donar sentit a la vida, temps de dinamisme creatiu, que fa sortir de la persona el millor que té, temps de creure en la capacitat que tenim de viure d’un manera nova, amb llibertat, amb els braços estesos a tothom i, per damunt de tot, temps d’agrair l’amor i la fidelitat immensa de Déu envers la humanitat: “Tant ha estimat Déu el món que li ha donat el seu Fill” (Sant Joan).

Esteve Fernández García,

Rector d’Olesa de Montserrat.